Prinsessan och prästen

Ah, vilken vacker alliteration! Idag har prinsessan Victoria varit i staden och hälsat på vår räddningstjänst. Hon skulle lära sig mera om stormen Gudrun. Igår var hon i Växjö och i dagens Smålandsposten var det en bild på henne när hon kom gåendes med en grupp andra och så stod det att det inte var många som reagerade på att hon gick förbi. Jag kan inte tro att hon gick särskilt långt. Dels för att jag inte tror att hon brukar göra långa promenader ute i svenska städer och dels för att det har varit jävelregnväder här i flera dagar. Ska bli intressant att se vad det står i vår tidning Smålänningen i morgon om besöket. Hon var väldigt mån om att behandlas som en i gruppen stod det idag, men det lär ju bli lite svårt eftersom hon envisas med att vilja bli tilltalad som prinsessan.

Idag kom det in en ung, snygg, trevlig man på biblioteket och jag klurade raskt ut att det måste vara vår nye skolpräst. Det ser man på den karakteristiska vita och svarta kragen. Hoppas han ska ha en fin julavslutning för oss. Det är bråk om ifall vi ska ha skolavslutningar i kyrkan över huvud taget. Jag tycker att vi ska, det är ju fint. Man får väl ta till sig det man vill av vad prästen säger och strunta i resten. Känner att jag hade den här diskussionen i somras också. Jag tycker fortfarande likadant.

Kommentarer
Postat av: Maria

har ni skolpräst kan ni väl gott ha avslutning i kyrkan...

2006-11-14 @ 22:06:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0