Bulvanen och dalmatinern

Igår hade vi styrelsemöte i vår lägenhetsförening. Det var en intressant upplevelse som tog två timmar. Vi berättade att det var en man som är delägare i ett företag som tittat på lägenheten men efter ett tag kom det fram att det var hans tjugoåriga dotter som skulle ha den. -Var det en bulvan? frågade en granne som jag inte trodde kunde sådana ord. Vi frågade de andra om de har något emot hundar men det har de inte så nu blir det troligen en tjej med dalmatiner som ska flytta in. Det kommer jag att gilla så länge inte hunden skäller mitt i natten.

Idag var jag jättejäveltrött på morgonen för jag försöker sluta med sömntabletter och tog ingen igår så då sover jag nästan inte alls. Ville helst leka koala och klamra fast vid sambon och sova tjugo timmar i sträck. Ögonlocken var tunga tills han frågade om vi skulle åka till Halmstad. Det är klart att vi skulle! Visserligen var huvudanledningen Biltema, men vi gick en sväng på stan också. Jag var sansad och köpte bara bra saker. På Biltema blir jag uttråkad men handlade åtminstone en julklapp, ett batteri till mobilen, pennor och en barnkudde med en giraff på att ha i bilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0