Kulturkullan

Vecka 37

* Läser: Volvo lastvagnar av Erlend Loe. Favoritförfattare från Norge som alltid är rolig. Bara titeln är knäpp för det låter ju som en faktabok som är sponsrad av Volvo. I själva verket är det en fristående (fast jag tycker att man bör läsa den första först) fortsättning på Doppler. Andreas Doppler är en man som tröttnat på att vara duktig och flyttat ut i skogen där han bor med sin son och en älgkalv. I den nya boken vandrar han till Sverige och träffar på 92-åriga Maj-Britt som röker hasch och inte längre får äga undulater.

* Lyssnar på: Javiera med Javiera. CD från 2002. Det här är svårt att erkänna; jag har blivit ett schlagerfreak. Bara för att jag har varit på deltävlingar så länge de funnits -fem gånger, har jag inte ansett mig vara särskilt intresserad av schlager, men det är jag nog. Alltså inte den gamla sorten utan den nya som kan vara i stort sett vilken musik som helst. Javiera hade sköna låten No hay nada màs med i festivalen det året och jag har till och med sett henne uppträda i Alingsås när vi firade en väninnas 31-årsdag.

* Veckans citat:
En tjej och en kille går förbi med varsin liten hund av samma ras.
Jag "- Titta, vad lustigt, en kort och en långhårig!"
Min bror "- Ja, och hundarna också..."

* Veckans händelse: Kung i baren på Terraza på lördag. Säsongens första 28-årsgräns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0