Ofrivilligt stavhopp

Igår skrämde vi en stavgångare av vägen. Vi hade varit och hämtat hö och kom således i bil med släp med två höbalar på. En stavgångare gick helt obekymrat mitt i vägen och jag tyckte det var lite väl nonchalant. Vi kom på att traktorn på åkern bredvid vägen överröstade oss så när vi gled upp bakom henne skulle sambon tuta lite men det blev  mycket, och livrädd flög tanten av vägen. Men sedan skrattade hon generat och klev upp igen. Det är mycket rörelse ute på småvägarna på kvällarna. Vi såg också en liten fågel med vit mage som envisades med att sitta på vägen, en liten kanin och en liten vit katt.

Kommentarer
Postat av: emma sundh

Jag vill också läsa boken "På Y-fronten intet nytt"!
Heja Y-front!

Appråpå stavgång. Det är ju lite töntigt, men den häftigare ? och mer intellektuella versionen av ? stavgången är den utan stavar. Men eftersom jag har höst att det är nyttigt med stavar, så måste det ju gå lika bra att stava under stavgång. Jag och min pojkvän stavade genom en hel motionsrunda. Blev inte så mycket snack, men en hel del bokstavering så att säga.

2006-09-19 @ 17:17:52
URL: http://www.skev.blogspot.com
Postat av: Elon

Jag undrar vad det var för en fågel med vit mage.

2006-09-20 @ 11:48:43
Postat av: Ylva

Emma. Hur går bokstaveringsmotionsrunda till? M-o-t-i-o-n...

Elon. Ja, det var en lustig liten fågel med dålig överlevnadsinstinkt eftersom den flög och satte sig lite längre fram på vägen sisådär fem-sex gånger innan den gav upp.

2006-09-20 @ 13:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0