To tame the big Arja

I onsdags hände det något oväntat. Ungefär en timme innan jag skulle gå hem från jobbet var det en engelsklärare som undrade om jag ville följa med på teater för att en annan lärare hade blivit sjuk. Fortbildning för engelsklärare, utomhusteater, Så tuktas en argbigga av Shakespeare, på engelska The taming of the shrew, Bäckaskog slott i Kristianstad (www.backaskogslott.se). Ja, det ville jag. Senast jag var på teater insåg jag att jag inte är speciellt förtjust i teater. I alla fall kan jag inte tycka att det är kul bara för att det är teater utan det måste vara något bra. Det här var fantastiskt bra! Två och en halv timme oavbrutet roligt, på engelska, med proffsiga skådespelare. Sällan har jag sett ett så gulligt skelande som på en av skådisarna förresten.

Igår tyckte sambon att jag skulle åka och tömma båten när jag ändå skulle titta till fåren. Åh, så besvärligt! Båten ligger i Bolmen och dit har jag aldrig kört ensam. Ringde och frågade en kompis om hon ville med på ett tråkigt uppdrag. Det ville hon och eftersom hon inte varit varken i Piksborg, som är en fin fornlämning, eller i Bolmens samhälle, där vi har båtplats, så blev det en trevlig utflykt med fina fotomotiv och chokladätande i bil (hade laddat upp på X-price).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0