Den fule och Godrun

Igår var jag och en kompis i Växjö. Jag hade fått i uppdrag att köpa kutterstål på Clas Ohlson. Det låter skumt, tycker jag, så jag visste inte riktigt om jag skulle våga säga det. Men väninnan var kissnödig och hungrig och stormade resolut fram till en kassa och frågade. Det är som rakblad till en hyvel. Jag har för övrigt närmat mig mysteriet med bensinmätaren. Sambon påpekade att eftersom bilen är en Renault så står det på franska på mätaren.

För att fördriva tiden gick vi till Palladium som är ett himla trevligt ställe. Kombinerad bio, bar och fik där de dessutom har konserter. När vi suttit där ett par timmar märkte vi att de möblerade om och började ta inträde. Vi höll på att hamna mitt i en konsert utan att veta om det. Jag tror att det var två växjöband som spelade. Efter första låten gick vi eftersom vi skulle till ett annat ställe. Själva huvudattraktionen för kvällen var Kafé de luxe (www.kafedeluxe.se) och worldmusic, eller vad de kallade det för. Den fule och Godrun spelade folkmusik fast upphottat. Jag blev påpratad av en skäggfarbror och en skallefarbror, ingendera i min smak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0