Hel och nästan ren

Jag och en kompis diskuterade kontaktannonser. Ofta står det att man ska vara renlig eller något liknande. Vi undrar vad en människa som sätter in en sådan annons råkat ut för. Ett enkelt sätt att försöka göra ett gott intryck är att klä på sig lite fina kläder och piffa upp sig lite och det brukar man göra inför en träff. Om man har ett begränsat utrymme och betalar för hur många rader man skriver, eller hur det nu brukar vara, så tycker jag det är sorgligt om man måste ödsla dyra tecken på att någon ska vara ren. Det är inte det viktigaste för mig. Det är klart att man inte vill träffa någon snuskprick, men de sållar väl oftast ut sig själva? Hur ren ska man vara? Jag fick ett sms från sambon när han kommit hem efter en fylleresa: "hemma hel och nästan ren". Det kändes tryggt. Vet en kille som är hysteriskt renlig och duschar både före och efter det mesta. Och jag har kompisar som inte vet när man kan ses, för först måste de duscha. Vet inte riktigt vad detta duschande innebär men det kan ta flera timmar. Jag tycker alltså man ska vara måttlig med rengöringen. Om man är ute på landet kan man gå flera dagar utan att duscha eller byta kläder. Det spelar liksom ingen roll när man inte träffar någon. Det är väl lite där det ligger, olika renlighet för olika tillfällen. Jag har ett välutvecklat luktsinne och är mest känslig för lukt. Det gör mig inte så mycket med lite fläckar här och där, men när man luktar illa är det dags att göra något åt saken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0