Kulturkullan

Vecka 14

* Läser: Beatriz och himlakropparna av Lucía Etxebarria. Den första av Lucías böcker som kom ut på svenska, Kärlek, nyfikenhet, prozac och tvivel är bra och annorlunda. Ibland blir jag nästan generad över frispråkigheten och undrar om detta verkligen är normalt liv i Madrid. Samma med den här boken. Huvudpersonen Bea återvänder till Madrid efter fyra års studier i Edinburgh. Hon har mycket att göra upp med, främst sin gamla väninna, eller om det är flickvän, som hon inte hört av under dessa år.

* Lyssnar på: Greatest hits med Simon and Garfunkel. CD från 1972. Jag hade hoppats på att ha fått nya skivor jag beställt men nu får det bli en riktigt gammal i stället. Fast nybränd för mig. Jag tror jag har den på en kassett någonstans. Simon and Garfunkel har gjort ruskigt många klassiker; Bridge over troubled water, The Boxer, Cecilia, Sounds of Silence med flera. Trevligt med en samling så man får alla godbitarna.

* Veckans citat: En kompis har opererat knät för en konstig knöl.
- Vad var det för något?
- Ganglion heter det.
- Det låter som Sagan om ringen.

* Veckans händelse: Långfredag. Röd dag. Och på lördag spelar Pumpbolaget på Garvaren i Ljungby.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0