Kulturkullan

Vecka 16

* Läser: Towelhead av Alicia Erian. Oj, vilken lustig bok! Trettonåriga Jasira växer upp i USA på nittiotalet. Hon har en irländsk mamma och en libanesisk pappa i olika delar av landet. Jasira är väldigt nyfiken på sex och den uppmärksamhet hennes kropp väcker hos män. När mammans pojkvän blir lite för intresserad av henne bestämmer mamman att Jasira ska flytta till sin pappa. Något hon inte alls har lust med, eftersom pappan är sträng och har en massa konstiga regler. Efter ett tag börjar hon trivas hos honom trots allt, men det har mindre med pappan att göra och mer med Thomas i hennes klass och grannen Mr Vuoso.

* Lyssnar på: Crazy hits med Crazy frog. CD från 2005. Alltså, jag har en bra ursäkt till att äga den här skivan, tycker jag själv. Jag köpte den för 29 kronor nu på www.cdon.com som har åttaårsrea. Men det var inte min bra ursäkt. Jag har faktiskt ett romantiskt förhållande till Crazy frog (Nä vafan, hur lät det? Inte just till själva grodan...) efter vår förlovningsresa till Madrid. Vi låg och tittade på TV på hotellet när den här galna grodan dök upp hela tiden. Jag hade inte sett den förut och tyckte den var skitrolig.

* Veckans citat:
Knack, knack. - Jag är jättebajsig!
- Det är jag med. Vad tror du jag gör?
Ibland är det jobbigt att bara ha en toa...

* Veckans händelse: På lördag är det Kung i baren på Terraza. Alltså 28-årsgräns och lite äldre människor ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0