Lamm utan namn

Vi försöker att inte ge lammen namn eftersom vi ska slakta dem på hösten, men vi kallar dem ju saker. I år har vi Nalleskalle, för att han ser ut som en björn, Floppy, för att han hade så lustiga öron när han var ny, och Lambi, för att hon är alldeles vit. Vi har också Baggen, Gammeltackan, Snälltackan och Vita tackan.

Igår var vi hos ett par kompisar. Jag ville visa min nya klänning. Hunden i huset tyckte i alla fall om den. Han är stor och har en förmåga att alltid dyka in under mina kjolar och klänningar och sniffa. Han gör det på flera men tycker särskilt bra om mig och en annan kvinna. Hm, ja, det är väl trevligt med uppskattning antar jag...

Det händer saker här nu som jag inte kan förstå, nya situationer som jag inte rår på... Mauro Scocco, som alltid finns för mig. Det är saker jag inte kan skriva om här. Men jag hoppas att det kommer ut någonting bra till slut. Ibland är det en plåga att inte veta. Ibland mår man bättre av det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0