Mathögtid

Ojojoj, nu måste jag sluta gratisäta snart. Påsken är en sådan högtid då man ska äta men nu har det blivit för mycket. Igår var vi bjudna på frukost hos våra danska grannar. Det innebar att vi kom dit klockan två och satt och åt oavbrutet till klockan sex. Som tur var så var det jag som skulle köra så jag behövde ingen annan förklaring till att jag inte ville ha öl eller snaps. Mitt på dagen. Dricker varken öl eller snaps (tycker i alla fall inte att det är gott, men okej, det har blivit lite snapsande på midsomrar) och är nog oerhört kufisk i danska ögon. De hade gjort en massa olika mat och då måste man ju prova nästan allt. Sedan var vi bjudna på middag klockan sju. På kvällen började det snöa och det var ju inte vad vi hade tänkt oss. Jag sa i bilen på väg till kompisarna att det var tur att vi inte hade tänkt vara ute och grilla den kvällen. Tror ni inte att mannen i huset hade tänkt grilla! De stod ute under ett parasoll och grillade och det blev sen middag. Det är inte var dag man får snögrillad sparris... Och mina föräldrar kommer hit måndag-onsdag så då måste vi ju också ha organiserad mat. Jag har dessutom mängder av godis. Aaaargh, jag måste hitta på något sätt att träna på som jag sedan kommer att utföra också.

Idag åker vi inte till Danmark eftersom det är för kallt och säkert blåser i Köpenhamn. I stället ska vi till IKEA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0