Och därmed provbasta!

Vi har utlovat bastupremiär på Valborg, men igår provbastade vi med våra grannar. Tjejen är från Finland och var helt lyrisk. Bastun skulle få tio papegojor i hennes bok. Lite senare sa hon tio poäng av tio, vilket är mer lättbegripligt. I alla fall är det spejsigt med kanske tjugo diodlampor i taket. Man sitter och tittar ut på dammen och hör fåglarna kvittra. Grabbarna badade i dammen men det gjorde inte vi tjejer, nej.

Idag såg jag, genom fönstret, svärmors granne plötsligt komma gåendes genom  vår hage. Helt fräckt trampar han bara in utan att prata med oss. Jag vill inte ha honom där. Jag känner inte honom och vill inte känna honom. Han är så konstig. Han gick och ställde sig på vår brygga i dammen och när sambon gick och pratade med honom fick han inget vettigt svar på vad han gjorde där. Han sa att han skulle titta på fåren. Han har också får, men jag brukar inte gå in i deras hage. Gruff! Jag fick en läskig syn att han skulle komma och bada i vår bastu. Han får betala om jag ska se honom naken. Och han får betala om han får se mig naken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0