Pigmentförändring

Årets pigmentförändring är att jag har fått som en chokladmustasch. Det började lite på ena sidan förra året men nu har jag ett brunt streck över nästan hela överläppen. Det ser, eh, smutsigt ut. Jag som försöker odla fräknar och så verkar det bara som att jag glömt att tvätta ansiktet.

Jag känner mig snuvad på ett par saker. Läste i Smålänningen att Café Vildrosen serverat våfflor på våffeldagen. När då? När jag gick förbi var det stängt. Och i fredags gick jag hem från puben vid nio för att jag inte orkade vänta på att trubaduren skulle börja spela eftersom jag trodde att det inte skulle ske före elva, men några kompisar som kommit dit strax efter att vi gått sa att han började spela ungefär halv tio. Varför gör de så här mot mig? Sitter förresten och lyssnar på Mauro Scoccos samlingsbox Saker som jag gjort. Eftersom jag brukar köpa allt han gör så köper jag allt han gör... Nu har jag köpt en bok med noter - vem ska spela för mig? - och tre skivor med fem nyinspelade låtar. Men boxen är snygg och på Adlibris kostade allt detta bara 299 så det är okej för mig. Fast det kunde gott vara lite mer dikter och annat material än noter i boken. Det är bara några skumma målningar och suddiga foton som jag nästan skulle kunna klara mig utan. Och ett signerat vykort. Jaja, är jag en av hans trogna fans så får jag köpa sådant. Ser fram emot den nya skivan som jag också beställt. Där ska garanterat inte finnas något jag redan har.

Igår var vi på bilutflykt till ett naturskyddsområde som heter Målaskog. Där finns det blåsippor och vitsippor och är fint. Jag och kompisen som var med lekte two small teapots. Kompisen visade hur man gör roliga skuggor. Sambon tyckte att det var halvkul när vi förstörde hans försök att ta konstnärliga foton med våra skojiga skugglekar...

Kommentarer
Postat av: Maria

du får ta scocco med o hälsa på!

2007-04-03 @ 19:16:57
URL: http://www.morellens.blogg.se
Postat av: Anonym

Då vet du att Scocco ska turnera igen? Det var väl ett tag sen sist.

2007-04-03 @ 20:24:58
Postat av: Ylva

Elon? Jag har märkt att namnet ibland försvinner så att man måste skriva in det igen, när man kommenterar. Japp, Scocco ska turnera och Peter LeMarc också, som inte varit ute sedan -93, då han ställde in spelningen jag skulle på så jag blev så ledsen att jag blev medvetslös...
Maria. Jag har massor av skivor att presentera för dig!

2007-04-04 @ 09:34:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0