Pinsamhetsplakett

Idag har jag förtjänat en pinsamhetsplakett! Om någon har lust att instifta en sådan. Jag hatar att tanka bilen. Det problemet brukar jag lösa genom att låta bli, och låta någon annan göra det. Idag ska jag ha bilen till Växjö och hade för mig att sambon sagt något om att den behövde tankas. Mätaren stod på tom så då fick jag lov att åka till macken. Det kan bli dyrt att vara hjärndöd... Jag pytsade i 200 kronor och blev irriterad när jag bara fick bensin för 85 kronor. Traskade in på bredvidliggande Volvohandlaren och frågade om de hade något med automaterna att göra och det hade de. Här inne började jag känna mig lite malplacerad när jag pratade med en kostymkille och själv hade mina fårkläder = trasiga och skitiga jeans och gammal tröja med färgfläckar. Han kom utspringande för att jag inte skulle gno fårbajs över hans glanslackade bilar... Han sa att de hade haft problem med den pumpen tidigare och kanske skulle ta och felanmäla. Jag tror inte att de haft just det här problemet. När han tittade i tanken var det fullt. Hm, jag fattar inte vår mätare. Till vänster står det R och till höger I. Vad betyder det? Brukar det inte stå FULL och EMPTY eller något liknande? I alla fall var ju jag så säker på att den var tom så jag struntade i höger och vänster på nålen. Nu har jag lärt mig att när mätaren står till höger på I är det fullt och att man inte får tillbaka växel om man stoppat i mer pengar än man tankar för. Det där var så fånigt så jag satt och log och fnissade generat hela vägen till stugan.

Igår lyckades jag äntligen genomföra en affär jag pysslat med i ett år ungefär. Jag har levererat roliga keramikmuggar med grodor i botten till en före detta kollega. Grejen är att jag har en sådan mugg på jobbet och när hon såg den ville hon ha likadana. Lite kruxigt eftersom det är en före detta morbror (tidigare gift med en moster)som gör dem och han bor femtio mil bort och är ganska långsam när man beställer något. Trodde aldrig det skulle bli några, men så sa mamma ett tag före jul att han var klar med dem. Sedan har de inte blivit hitfraktade förrän nu av lite olika anledningar. Men nu har jag alltså sålt en före detta morbrors muggar till en före detta kollega. Hon hade hunnit sluta jobba hos oss under hela den här processen.

Igår var jag hos en jobbarkompis och spelade ett roligt spel som heter Tokstolle. Vi var fyra tjejer som skulle förklara hur någon av oss var genom olika frågor som till exempel "Om den här personen vore en butik, vad för slags butik skulle hon vara?". Det var fascinerande att få höra vad andra tror och tycker om en. Vissa svar var faktiskt riktigt väl instämmande. Men tjejen som jämförde mig med en skördetröska, hm, var får hon allt ifrån?

Kommentarer
Postat av: Pibben

"Om den här personen vore en butik, vad för slags butik skulle hon vara?". Vågar man säga en bensinmack.... ;-)

2007-04-20 @ 15:19:30
Postat av: Maria

tanka kan någon anan göra! Fast jag tankar o lampan lyer - då törs jag inte köra runt..
ha en trevlig helg

2007-04-20 @ 17:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0