Sminkmannen

Edwin Johnsson från Ljungby har blivit utsedd till Skandinaviens skönaste person av TV-programmet 100 höjdare med Filip Hammar och Fredrik Wikingsson. Jag har inte kunnat se galan eftersom jag inte har Femman, men har fått se programmet där han var med. Den så kallade sminkmannen började bejaka sin kvinnliga sida efter att ha hört på radio om metrosexuella män för tre år sedan. En kollega som såg galan tyckte att det var för mycket freakshow, men jag brukar tycka att det Filip och Fredrik gör är bra. Edwin är onekligen en av stans största original. Han kan vara hyfsat påfrestande som till exempel när han kom in under ett invigningstal på en vernissage och började prata högt (som han gör eftersom han hör dåligt) och när han jagar anställda på kommunhuset för att de ska köpa hans mystiska diktsamlingar... Jag har aldrig sett honom sminkad, men sambon har sett honom i en annan roll, där han kallas Texas, och kom inridande i stan iförd cowboykläder. Visst är det kul med annorlunda människor men i lagoma doser. Vi får se hur det blir med Edwin nu när han blivit känd. Det ryktas om att han ska uppträda under Ljungbydagarna.

Kommentarer
Postat av: Elon

Är han gammal den här Edwin? Bjud in honom till Valborg vetja!

2007-04-25 @ 14:28:19
Postat av: Ylva

Men herregud, Elon, sluta att bjuda in människor till Valborg! De kanske kommer... Jag är redan tillräckligt nojig för att jag inte vet om det kommer 15 personer eller 30 och vi ska fixa käk. Edwin är 78 år och fullständigt galen.

2007-04-26 @ 09:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0