Fiskelycka

Vi hade för en gångs skull fått en rättvisande väderprognos som utlovade fint måndag-tisdag och sedan dåligt. Ett par vänner som var lika desperata som vi att utnyttja de soliga dagarna bjöd oss på grillning i måndags och det var jättefint att sitta i deras trädgård. Och så har jag solat och badat i ån. Det känns himla lyxigt att bara kunna hoppa i bikini och gå barfota över vägen till badplatsen och allt skulle vara perfekt om det inte vore för den hjärndöde mannen som alltid släpper lös sin hund där. Jag orkade inte ens säga åt honom, men blir vansinnig på att han bara står och flinar medan hunden springer omkring och skvätter vatten på folk, skäller och kliver på andras saker, till exempel min väninnas skinnjacka utan att hon heller sa ifrån. Igår träffade jag på en kompis som jag inte sett på evigheter vid ån. Tyvärr rökte han och hans kompis något som jag inte tror var vanlig tobak i pipa och blev ganska osammanhängande så jag tröttnade efter ett tag och skyllde på att jag skulle hem och hänga tvätt, vilket redan var avklarat. Men jag vet inte, det var inte som på Bahamas när jag undrade vem det var som åt vanilj och sambon fick förklara att det var någon som rökte, så kanske killarna vid ån bara var lite sega helt naturligt.

Igår kväll åkte vi ut med lilla båten på Bolmen för att sambon skulle få fiska. Han har inte fiskat seriöst på flera år, men har bestämt sig för att börja göra det igen. Jag tror att han är ganska duktig för han lyckades få upp en gädda som var 94 cm och vägde ungefär sex kilo. Jag skulle bara ha släppt i spöt om en fisk skulle dra som den här gjorde. Det var en fin kväll på sjön men tyvärr blev jag akut förkyld och megasnorig så vi var tvungna att köra in till stan i stället för att sova i stugan för att jag skulle få nässprej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0