Ljungbyartisten

Kom nyss hem efter att ha inlett Ljungbydagarna med Ljungbyartisten. Det var en trevlig tillställning med fjorton mer eller mindre begåvade ungdomar mellan nio och nitton år. Tjejen som vann gjorde en riktigt bra tolkning av Whitney Houston. En kille var redan idolförklarad och hade ett koppel småtjejer som skrek och kastade blommor på honom. Passande nog sjöng han Snygg-Eriks Can´t say I´m sorry. Den yngste tävlaren var helt obegriplig. Han hade med sig en musikhund på scenen, som en marionettdocka som var helt poänglös för den rörde sig inte ens. Han stod rätt upp och ned och sjöng något om sin spegelbild och det hela var mycket märkligt.

Idag började även jobbet. Alltid trevligt med lunch från Ryssby hotell, och alltid lite segt att börja efter en lång ledighet. Jag har som vanligt tajmat med att riva sönder ansiktet och dessutom har jag ett galet stort insektsbett på ena kinden så det kändes som en halvbra idé att ställa sig på skolgården för fotografering men eftersom vi var runt hundra personer så syns jag nog inte så bra.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tråkigt att kasta skit på andra

2007-08-20 @ 18:01:34
Postat av: Ylva

Oj, jag tyckte inte det var så mycket skitkastning.

2007-08-21 @ 14:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0