Om hår och Tele2

Jag har äntligen fått jämnlångt hår! Det har jag sparat till i flera år. (Rim!) Om man tittar på fotot av mig här på sidan så ser man att jag har haft halvlånga testar på sidorna, men nu är framhåret lika långt, om inte längre, som resten av håret. De som säger att det går fort att odla ut håret ljuger! Särskilt om man pratar om luggen. Jag vill ha lättskött hår eftersom jag är helt ointresserad av att pyssla med det. Det bästa var när jag hade varit i Thailand och kom hem med 328 flätor som räckte ned till midjan. Hårband eller snodd, sen var det klart. Fast det tog en evighet att torka förstås. I alla fall, jag kammar håret på morgonen, sprejar luggen, tvättar det varannan kväll, kör en treatment en gång i veckan som mirakulöst nog räddar kluvna hårtoppar, klipper var tionde vecka, blonderar med sprej när det börjar bli utväxt som påminner om manen på en fjordhäst, och sedan gör jag inte så mycket mer. Helt förundrad ser jag gymnasietjejerna i sina konstfulla frisyrer. Hur orkar de hålla på? Hur lång tid tar det? Sambon tycker att jag torkar håret överdrivet länge och då blåser jag det i kanske tio minuter. Ha, han har ingen aning om hur tjejer funkar, han har varit med mig i elva år och jag känner mig inte representativ för det kvinnliga könet. Jag vet då tjejer som ägnar timtal i veckan åt hår. För att inte tala om insmörjning med diverse krämer.

Jag har bråkat med Tele2. I princip tycker jag att de är bra och hemtelefonen funkar utmärkt men så ville de värva mig som abonnent på mobilen också. Jag skulle få ett brev med nytt SIM-kort och det hela skulle ta några veckor eftersom de inte gör något innan ångertiden på 14 dagar löpt ut. Jag väntade länge, men det kom aldrig något SIM-kort. När jag ringde och frågade vad som hände så hade inte det muntliga avtalet funkat. Då sa jag att jag inte var intresserad av att byta abonnemang. Färdigt, trodde jag och fyllde på mobilen med 250 kronor på Telia och fick på köpet gratis sms i en månad. Men så idag fick jag besked från Tele2 att de tänkte portera mitt nummer den 4 september. Suck. Ringde för att säga att jag ju ångrat mig när de ska krångla så. När jag äntligen kom fram blev jag snabbt bortkopplad igen. Men så ringde faktiskt killen jag pratat med upp vilket jag inte alls väntat mig. Tack, Andreas på Tele2! Nu är det förhoppningsvis ändrat så att jag får ha kvar mitt abonnemang hos Telia. Lite orolig är jag fortfarande eftersom jag medgivit att jag skulle ha autogiro, men jävlar vad jag ska bråka om de börjar debitera mig för ett abonnemang jag inte har! En lite ironisk sak med detta var att jag blev bortkopplad för att de har tekniska problem med telefonerna på Tele2. Hepp! Trovärdigt telebolag?

Kommentarer
Postat av: Olsson

"De som säger att det går fort att odla ut håret ljuger! Särskilt om man pratar om luggen."
Håller med! Har odlat sen jag var 19 (i 16år!) och den blir bara kortare...

2007-08-27 @ 20:28:47
Postat av: Ylva

Trösta dig med att det inte tar nån tid att fixa håret! ;-)

2007-08-28 @ 15:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0