Bastu och inflyttfest

Igår tog vi med en kompis och bastade. Jag trodde aldrig att han skulle hoppa i dammen som höll sex grader. Men både han och sambon badade tre gånger. Medan jag glatt tittade på och assisterade med handdukar.

På kvällen var vi på fest hos en kompis för att fira att hans tjej från Vitryssland flyttat hit. Mycket folk och god mat och trevligt. Jag pratade med en sprallig polska som kände värdinnan från SFI. Det är alltid imponerande med människor som varit här kort tid och pratar bra svenska. Just polacker brukar vara duktiga. När jag gick medialinjen på folkhögskolan i Malung hade vi en tjej i klassen som hade läst svenska i ett par månader bara innan hon kom hit. Hon hade aldrig varit i Sverige innan men pratade perfekt svenska och läste alltså journalistutbildning med oss. Tyvärr var hon inte speciellt trevlig, annars hade jag umgåtts mycket mer med henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0