Julafton i Husby

Idag blev det tidigt julaftonsfirande hos brorsans familj i deras stuga i Husby utanför Hedemora. Vi åt frukost hos dem för att de skulle ha en chans att hinna bli hungriga igen inför nästa julfirande med svägerskans släkt klockan två. Tidigt klapputdelande också alltså. Två- och fyraåringen var nöjda med sina klappar, särskilt lillkillen som kunde ha nöjt sig med det första paketet, ett tunnelbanetåg. De är helt bil- och tågfixerade båda ungarna. Fyraåringen sa helt plötsligt apropå ingenting "Jag vet allting och jag kan allting. Jag kan bilmotorer, bussmotorer, lastbilsmotorer och till och med bärgningsmotorer!" Tvååringen hade blivit besviken på dagis när det skulle komma luciatåg och så kom det aldrig något tåg! Först hade de firat på hans avdelning och sedan skulle de titta på storebrors avdelning som lussade utomhus. Ja, sedan blev han då så arg så han fick gå hem.

Jag är nöjd med både fådda och gedda klappar i år. Äntligen fick jag dörrmattan med texten "Mobilen nycklarna plånboken" som jag såg för länge sedan men inte kände för att själv släpa hem från Stockholm. Nu får mamma och pappa snart komma ned och hälsa på och ta med mina julklappar, hehe.

HA EN FIN JULAFTON!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0