Julylvan och the plague

Jag ska alldeles strax på julfest och sitter här och känner mig fin i min stickade röda klänning. En ny klädkombination dagen till ära. Fast ett gammalt plagg som det är dags att återupptäcka. Jag har en silver- och svartrandig topp som mamma stickat till en kort kavaj för evigheter sedan. Jag hade den på luciafesten i trean. Hm, kom att tänka på när jag var på konferensresa (den där enda gången jag har varit på konferensresa egentligen och hamnade i Markaryd) och ville ha skandaler. Eftersom det inte hände något tyckte jag att jag skulle fixa själv. Varför jag tjatade på rektorn om detta minns jag inte. Det blev inte så mycket till skandal men lite snack efteråt kan jag bjuda på... Så jag får se om jag råkar in i ett förödande skandalhumör ikväll och om tillfälle ges. Ett par elever sa att jag kommer att dansa på bordet och kasta iväg trosorna. Ja, så kommer jag att göra och sedan kommer jag såklart att berätta det för er, lovade jag. Det är lite förbryllande när det står anslag om att det är julbord imorgon kl.19 med hälsning från festkommittén. Det är visst våra treor som ska ha fest imorgon. Men jag är inte den som är mest förvirrad, fast jag missat att skriva upp mig på pyssellistor. En fråga idag var hur mycket man ska betala. Det var ett tag sedan man skulle ha betalat men det går nog att komma med på festen ändå.

Sambon har börjat köpa munskölj för han tror att det ska göra tänderna friskare. En snabb blick på flaskan och jag undrade varför det stod "plague" på den. Har han glömt att berätta för mig att han har fått en släng av pest?! Jaha, nähä, plaque stod det.

Kommentarer
Postat av: Elon

God jul till alla snälla!

Vet du vem Mia Einarsdotter är förresten?

2007-12-20 @ 13:57:10
Postat av: Patrik

God Jul & Gott Nytt År.

2007-12-20 @ 16:31:55
Postat av: Ylva

Hur så? Klart jag vet vem Mia är. Hon jobbar på Sagomuséet och har världens hesaste röst.

2007-12-20 @ 17:15:25
Postat av: Elon

Jag såg bara namnet nånstans. I samband med en konferens för museer, tror jag. Ha nu ett riktigt gott slut på detta makalösa 2007 och en hejdundrande start på 2008.

2007-12-21 @ 15:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0