Neutrala bebikläder

En kompis har fått barn och därför gick jag till gulliga barnklädaffären Måns & Maja. Nu vet jag att det är en flicka, men jag vill inte köpa något rosa eller lila eller blommigt eller ryschigt eller på annat sätt flickigt. Om man ska köpa innan barnet har kommit är det nästan omöjligt när man inte vet vad det är. Då blir det något vitt och det känns inte så roligt. Föräldrarna till det här barnet är inte sådär rosa av sig så jag frågade efter något annat, och då visade affärsägaren en body som var rosa och grön. Mäh! Till slut hittade jag en söt body som var grå med blå gubbar på. Då får väl folk tro att det är en pojke då, när ungen är storlek 62, det går snart över. Alltså storlek 62. Jag kan lite förstå att man vill visa vad det är för sorts barn man har ibland, men flickor kan väl också få ha fina färger som blå och grön? Och killar kan ha rött, gult och orange också för den delen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0