Och gullig!

Vi pratade om att brorsonen tyckte att det var spännande när lillebror föddes.
- Storebror tyckte att du var fin när du var nyfödd.
- Och gullig! svarade lillebror, två år.

Igår skulle jag och en kompis gå ut för det gör man på juldagen även i Hedemora. Det finns inte så många ställen att välja på och när jag sa till pappa att vi kanske skulle kolla upp Krossen trodde han inte det för där har de byggt lägenheter. Akropolis var stängt, utanför Stadsbaren stod det fullt med artonåringar och sa att det kostade minst 150 kronor och då finns det bara Kings arms kvar. Där inne var det också fullt och det var fyrdubbla rader framför baren så jag kom aldrig ens fram. Vi gick efter en kort stund när vi konstaterat att vi ändå inte kände någon där och knappt ens kände igen någon samt att det är roligare att prata med varandra när vi nu ses så sällan.

Snart ska jag resa till Östersund. Det blir ännu en segresa med tåg till Borlänge, tåg till Mora och därefter buss resten av vägen. Förhoppningsvis är jag framme vid niotiden ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0