Om böghögtid

Det här inlägget fick jag kommentarer på:
Inatt var jag lesbisk och skulle fira jul. Jag minns inte vem som var min flickvän eller var vi skulle fira någonstans men vaknade och funderade över hur en homojul ser ut. Finns det några särskilda traditioner? Lyssna på bögschlagermusik och klä granen i fjollglitterglamour kanske? Let´s have a merry and gay christmas!

nu lyser bögfördomarna igenom igen! Tycker du ska visa respekt för dem... /Anonym


Jag respekterar bögar och frågade Mats Strandberg, författare och bög och fick svaret:
Det finns få som har så många fördomar om bögar som jag - och jag är bög. Men det är lite som med familjen. Man får gnälla om sin egen, men blir sur när nån utomstående kommenterar nåt...
Annars tror jag det enda som är överrepresenterat med homojul är att många - av olika anledningar - firar med vänner istället för familj.


Kommentarer
Postat av: Anonym

att kalla bögar för fjollor helt generellt är ett exempel på respektlösheten... Du kanske inte tycker så, men så framstår det.

2007-12-05 @ 08:13:12
Postat av: Ylva

Fast det gjorde jag ju inte. Jag hittade på ordet fjollglitterglamour, som en möjlig del av en böghögtid.

2007-12-06 @ 17:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0