Tvångstankar i Östersund

Jag kom fram till Östersund i rätt tid igår kväll men inte helt utan problem på vägen. Tåget från Hedemora skulle gå 13.36 för att vara framme i Borlänge 14.08 så att jag skulle hinna med tåget mot Mora 14.20 men de ropade ut att det var försenat och inte skulle avgå förrän 14.10 så det hade jag ju inte tid att vänta på. Mamma skjutsade mig till Borlänge så att jag precis hann med det tåget. Sedan var det byte till buss i Mora och till sist framme i Östersund vid niotiden. Som tur var hade jag med mig en fantastisk julmatsäck; fyra mackor av pappas hembakta (två med julskinka och två med edamerost), fyra prinskorvar, sex köttbullar, mammas morbrors hemgjorda svartvinbärssaft, mammas supergoda drömtårta och hennes lussebullar.

I Östersund kom kompisen och hämtade mig till Frösön där hon bor. När jag är i Östersund kan jag försöka träffa en gammal klasskompis från gymnasiet och det ska jag förhoppningsvis göra på fredag. Sedan får jag tvångstankar om att söka upp en gammal volleybolltränare, som jag hört ryktas ska bo här, och författaren/artisten som jag haft kontakt med förut. Ska nog inte det. Tittade på hitta.se efter volleytränaren som nu bor i Sundsvall med en  Elena. Dit ska nog min kompis flytta i vår. Då ska jag inte heller träffa honom. 

Nu ska jag ut på mellandagsrea! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0