Att åka buss

Snart ska jag åka buss. Det är synd om mig som inte kan läsa på bussar. Så lång tid som går till ingen nytta. Nu kommer jag att sitta och lyssna på musik. Tar med en massa bra svenska skivor som jag kan texterna till. Sedan är det bara att hoppas att jag inte sitter och sjunger med utan att märka det. Det har hänt.

Mhm, ingen som har hunnit reagera på att jag inte tycker om barn? Brukar vara ett hett ämne annars. Det är jobbigt att behöva försvara mig för att jag inte vill ha några. Klart att jag har funderat på det, men aldrig känt av någon biologisk klocka. Så less jag är på det uttrycket förresten. Och alla som säger, åh, du hinner ändra dig. Möjligt, men knappast troligt. Jag tycker det är konstigt med alla som säger att barn är så underbara. Det är som om jag skulle säga att jag tycker om 40-åringar... Jag tycker om trevliga människor helt enkelt. Nu ska jag bo hos en kompis med en niomånadsbebis. Jo, hon är söt, men jag kommer att bli trött.

Kommentarer
Postat av: Maria

Ha, du kommer inte att bli hälften så trött som barnets moder...
Man måste inte tycka om barn, jag tycker om mitt eget fast något mindre när hon envisas med att tugga på den bok jag försöker läsa. Men jag tycker fortfarande att det är betydligt mer intressant med djurungar än bebisar ;-)

2007-02-09 @ 14:11:37
URL: http://www.morellens.blogg.se
Postat av: Helena

Här tickar ingen biologisk klocka heller, som tur är! Man måste inte ha barn, och med tanke på hur överbefolkad jorden är, och hur mycket värre det troligen kommer att bli för nästa generation tycker jag att jag gör alla en tjänst genom att inte skaffa några. (Och jag vill heller inte ha ansvar, tack!) Men jag ser fram emot att bli moster i stället!

2007-02-12 @ 23:47:20
URL: http://www.kitten-tikka.co.uk/blog.html
Postat av: Anonym

Barn? Nej tack, där håller jag helt med Ylva och Helena. Men en singel som önskar sig en partner men inga barn har man det inte alltid så lätt. De flesta jämnåriga eller yngre som inte har barn vill ju ha det nån gång...

2007-02-13 @ 15:46:48
Postat av: Elon

Vad ÄR detta för fuffens? Andra gången i rad som mitt namn försvinner när jag kommenterar!

2007-02-13 @ 15:47:17
Postat av: Anonym

Elon. Jag vet inte varför ditt namn försvinner. Bra att du ger dig tillkänna. Som singel kan jag tänka mig att det är svårt att träffa någon som inte redan har barn eller vill ha.

2007-02-13 @ 20:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0