Att fira och att sälja

I år känner jag många som fyller jämnt. Det är tre som fyller 30, fem som fyller 40 + att mina föräldrar har 40-årig förlovningsdag, och en som fyller 50. Hoppas att det blir många fester som jag får gå på. Själv fyller jag ungefär så ojämnt det går, 33, men har en fundering på att fira pensionär eftersom jag fyller 65 ihop med sambon. Fast det blir nog inget eftersom jag fyller i mars och när han fyller i juli kommer vi inte att vara hemma. Däremot har vi planerat att bastun ska vara färdig att invigas sista april så då blir det stor fest.

Idag träffade jag på en man som säljer böcker åt Natur och kultur. Han pratade så jag höll på att aldrig komma därifrån. Jag blir motvilligt imponerad av säljare som är duktiga på att marknadsföra sina produkter. En kompis som själv håller på med försäljning och marknadsföring (av något så märkligt som snäckväxlar, som jag inte fattar vad det är hur många gånger jag än kollar på deras hemsida) har råkat gå på en dörrförsäljares trick och är ägare till ett uppslagsverk på tjugo band om världens djur, tror jag att det var, som kostade många tusen. Som tur är så har vi NIX-nummer så att man åtminstone slipper alla dryga telefonförsäljare.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jovars, 40 i år, men jag håller låg profil med firande.Snäckväxlar? Hmmm, då kanske jag handlar kompisens produkter om dagarna. NIX är mot telefonförsäljare, RADAR mot ohyra.... Fridens.

2007-02-05 @ 20:23:55
Postat av: Elon

Valborg! Räkna med mig!

2007-02-06 @ 23:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0