Författarbesök och melodifestival

Bengt Eriksson har kommenterat det jag skrev om hans bok Svenska sång- och rockpoeter 2 i förra Kulturkullan. Det är klart att det är lättare att skriva om artister man själv tycker om än artister man ogillar, men som journalist måste man ju träffa alla möjliga och omöjliga intervjuobjekt. Den här boken är en samling essäer om artister som författarna tycker om och har valt just därför.

Igår gick det som jag ville i melodifestivalen. Jag tyckte att Andreas Johnson var bäst. Sedan tyckte jag att Sarah Dawn Finer har en fin röst men trodde inte hon skulle gå vidare eftersom hon inte är så känd. Jag kände igen namnet men vet inte varför. Hon har tydligen varit med i diverse filmer och musikaler så jag har väl hört henne i något sådant sammanhang.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Kulturkullan vecka 7 var det.

2007-02-25 @ 13:14:45
Postat av: Maria

Go West gjorde king of wishful thinking, väääääääääldigt likt hennes låt i refrängen hävdar jag fortfarande.

2007-02-25 @ 15:25:08
URL: http://www.morellens.blogg.se
Postat av: sara

Hon var med i Så ska det låta nyligen.

2007-02-26 @ 10:35:57
Postat av: nina

ja hon är världens finaste kvinna och dessutom har hon körat bakom gardell i hårt snörad korsett. "i'm gonna fuck you, 'til you stay fucked". och andra fina textrader. :)

2007-02-27 @ 12:27:26
URL: http://cirkumflx.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0