Ovanlig Valentin

Nu har sambon fått allahjärtansdagpresenten. En CD med Iron Maiden. Kontrasten mellan hjärtkortet och skivkonvolutet var rätt stor. Jag hade en känsla av att han inte ville ha ett gosefår som säger "I love you" om man klämmer på dess mage, men det var bra frestande.

Åkte och skulle klippa ett får trodde vi. Men när vi kom ut i ladugården låg ett får på rygg med benen rätt upp. Det är inget bra. Eftersom det inte var så mycket liv kvar i stackars tackan som var helt uppsvullen hämtade vi en granne med bössa. Sedan hade vi inte lust att klippa något får längre. Åkte hem igen. Nu ska vi äta entrecôte och klyftpotatis och dricka vin. Åtminstone.

Kommentarer
Postat av: Elon

Idag har jag försökt skicka SMS till dig två gånger utan att lyckas (för att svara på det du skickade). Och mitt namn försvinner när jag kommenterar här. Det är en komplott!

2007-02-14 @ 21:01:46
Postat av: Maria

Tur att det inte var lammstek ni skulle äta när ni kom hem...

2007-02-15 @ 12:45:10
URL: http://www.morellens.blogg.se
Postat av: Anonym

Elon. Lugn. Jag fick ditt sms två gånger. Komplotten är inte alltigenom lyckad...
Maria. Det skulle nog kännas lite jobbigt att äta lammstek efter ett dödsscenario, ja.

2007-02-15 @ 17:48:12
Postat av: Helena

Usch, vad hade hänt med stackars tackan?

2007-02-16 @ 00:08:23
URL: http://www.kitten-tikka.co.uk/blog.html
Postat av: Ylva

Vi tror att det var gasbrand. Läskig sjukdom som de kan få om de äter mat som legat på marken. Som tur är dör de snabbt men vi tyckte ändå det var bättre att skjuta henne än att hon skulle ligga där uppochned. Trist.

2007-02-16 @ 08:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0