Shop til you drop

Shoppingdag! Gick från Ringvägen till Gamla stan och vidare Drottninggatan till Sergels torg. När jag kom  fram till Plattan gick jag runt där nere och tittade lite och hamnade i en otroligt stor galleria som heter Gallerian och som är ganska ny. I alla fall för mig. Jag har köpt ett par gröna byxor med inbyggt nitbälte på Cubus, en svart topp som jag tittat på förut på MQ och en randig t-shirt till sambon på JC. Mycket nöjd! Jag har något slags ätstörning för det är bedrövligt svårt att inte äta något när de frestar med våfflor, pannkakor, glass och kakor överallt. Jag är helt stolt över att jag stod emot. Sedan trodde jag att jag skulle luncha med min bror men det hade inte han fattat så han satt på ett vegetariskt fik där jag vägrade äta. Jag tycker ju inte om grönsaker och buffén såg verkligen skitkonstig ut. Jag väntade tills han hade ätit klart och sedan gick vi till bageriet bredvid där jag tänkte att jag skulle äta tomatsoppa (eh, jag tycker om några grönsaker) men då vaknade lillkillen i vagnen utanför innan jag hann beställa så då gick vi hem till brorsan och så fick jag pizzan som vi bakade i lördags. Sedan var vi och hämtade treåringen på dagis.

Jag hade fixat träff med en klasskompis från folkhögskolan i Stöllet. Honom har jag inte träffat sedan vi slutade -96 så det var spännande. Jag stod och väntade på honom på Centralen och var rädd att jag inte skulle känna igen honom. Hängde vid hålet mitt på Centralen där vi skulle ses och kikade på alla möjliga killar. Där stod en som jag tänkte möjligtvis kunde vara han men han såg så ointresserad ut... Till slut kom han och vi gick och fikade ett par timmar. Trevligt. Roligaste nyheten var att en av våra klasskompisar har fått fast jobb på Expressen! Sedan åkte jag hem till en annan kompis som också bor på Ringvägen. Hon hade sjukstuga. Visserligen är hon sjukgymnast men jag trodde inte hon brukade ta med jobbet hem. Det var så att ett par av hennes kollegor hade kommit dit för att de varit på ICA i närheten när den ena fick en grind i magen. Då fick hon ligga och vila hos min kompis ett tag. Sedan skulle vi göra middag. Kompisen hade tänkt ge mig falafel men det var jag skeptisk till så vi gjorde en hemskt mystisk kombination av pasta, creme fraiche, stekta champinjoner och tonfisksallad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0