dregla tandkräm

Konstig grej. Jag har börjat dregla när jag borstar tänderna. Det är irriterande eftersom jag borstar länge och väl och tidigare har kunnat gå omkring i lägenheten under tiden. En gång svarade jag till och med i telefon samtidigt och kompisen som ringde då tyckte att jag lät konstigt. Hur som helst, nu har det plötsligt börjat rinna om mig och jag får ofta tandkrämsfläckar på byxorna. Eftersom jag inte hinner byta byxor innan jag ska till jobbet försöker jag tvätta bort fläckarna med varierande resultat. Så om någon undrar varför jag har saggiga jeans så är det bara tandkräm. En annan grej som hänt som är desto mer välkommen är att jag äntligen fått så pass långt hår så att det håller sig någorlunda rakt. Innan har jag haft problem med fristående tofsar åt helt omöjliga håll. Särskilt på ena sidan och det ser extra dumt ut när håret ligger fint mot huvudet på ena sidan och pekar rakt ut på den andra.

Idag hade jag besök av några elever som läser svenska för invandrare. De frågade lite om biblioteket, som till exempel hur många böcker vi har. Jag svarade "ungefär 20 000". "Tjugo?" "Nej, 20 000." Man vet inte riktigt hur mycket de förstår, men de var tacksamma och nöjda med mina svar.

Jag hade tänkt mig att Maria skulle sitta inne med rätt svar på fyra sanna och en falsk, kom igen nu!

Kommentarer
Postat av: Elon

Se där, faran med elektrisk tandborste...
Nu ska snart den ljuvaste musik förgylla ditt hem!

2007-01-21 @ 23:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0