Kulturkullan

Vecka 2

* Läser: Montecore av Jonas Hassen Khemiri. Montecore - En unik tiger är Khemiris andra bok. Han fick mycket uppmärksamhet för den första Ett öga rött som var väldigt originell. Det är kul att någon hittar på nya saker med det svenska språket men jag blir lätt trött på hans sätt att skriva. Jag har precis börjat på den här boken men får nog ta den i etapper. Den börjar så här: "Hej, kära läsare, där du står bläddrande i bokbutiken! Låt mig explikera varför tid och finanser ska offras på just denna bok!" Och ungefär i samma stil verkar hela boken vara.

* Lyssnar på: Scream med Melody Club. CD från 2006. Jag förstår inte riktigt allt snack om att Melody Club har bytt stil i och med den här plattan. Tycker jag inte att de har. De låter fortfarande som ett helt åttiotal med Pet Shop Boys i botten. Utmärkt, för jag gillar ju det. Destiny calling spelas friskt på radion och fler singlar lär komma. Sweet thing är till exempel en vacker ballad.

* Veckans citat: Vedala nation i Uppsala. Inne på toan har två tjejer en intensiv diskussion om huruvida en kille som den ena nyss träffat är något att satsa på eller inte.
Tjej 1: Men är han bra i sängen då?
Tjej 2: Ehh... Men, alltså, jag är inte så himla bra heller.

Från Tjuvlyssnat.se. Jag undrar lite vad det betyder att vara bra i sängen. Mer eller mindre erfaren kan man vara men handlar det inte mest om att passa ihop?

* Veckans händelse: 10 januari klockan 18 är det invigning av utställningen "Trasmattor och andra inslag" på Ljungby kommunbibliotek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0