Modet att inte följa modet

Jag är snart 33 år och behöver inte bry mig om vad som är modernt. Det kanske inte är så modigt men hur som helst så har jag egentligen aldrig brytt mig om att vara inne. Det är roligt med kläder men på så sätt att man kan hitta på egna kombinationer. Idag hade jag till exempel röda gummistövlarna eftersom det regnar. Och nya vinterjackan som jag är jätteglad över för att den står emot både regn och blåst och har som små hål för tummarna så det inte blir en glipa när man har vantar. För övrigt hade jag DKNY-jeansen, som kanske är mitt enda designplagg om Donna Karan räknas som en designer, som jag hittade svinbilligt på favoritaffären TK Maxx i Southend för många år sedan, ett bälte med nitar och stenar, också från Southend, ett svart linne från någon annanstans i England och en svart topp i delvis mohair som är kort men har långa trumpetärmar från Hedemora, som jag tror jag köpte till millennieskiftet. På så sätt är det ingen risk att någon annan har samma kläder. + att jag har trähalsband som en före dettas pappa har gjort, en gratis ring från Yves Rocher och ett läderarmband med strasstenar.

Idag trodde jag det hade hänt något allvarligt på ett dagis jag gick förbi på hemvägen för det kom en man som stannade bilen utan att stänga av motorn, hoppade över staketet (som är ganska högt) och sprang in på dagiset. Men sedan kom han bara ut med en unge som han kastade in i bilen och sedan körde iväg med. En extremt snabb hämtning alltså.

Jag fick avstämning på ICA för första gången på länge. Det tjänade jag 7.90 på eftersom jag råkat scanna in en fil för mycket. Jag tog ett paket fil och scannade, började rota runt i väskan medan en annan människa tog paketet och då blev jag så förvirrad så jag scannade två paket till. Visst händer det spännande saker i min värld? I lördags hände det också en grej. Jag skulle ta ut pengar och Bankomaten verkligen spottade ut kvittot. Det visade att jag bara hade 207 kr. Då blev jag rädd och gick till en annan Bankomat som meddelade att jag har 29 000 på kontot. Betydligt bättre och dessutom sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0