Om att äta allt som finns

Idag var jag hos en kompis och åt glass. Båda har vuxit upp under samma sorts matförhållanden. Man ska äta tills det tar slut och får inte slänga mat. Hon berättade att de har ett särskilt motto i hennes familj; hellre spräcka en tarm än slänga en bit! Det skulle min pappa också kunna säga. Nu tyckte jag inte det var så mycket att fundera på utan självklart att vi skulle dela en 500-grammare Häagen-dazsglass (vet aldrig hur det stavas) och dessutom hade hon gjort goda dumlemuffins.

Kommentarer
Postat av: blogg_bohemen

Åh, både glass och dajmmuffins! Himmelrike! Tycker det var ett bra motto, är rätt övertygad om att jag redan spräckt en tarm eller tre ... :)

2007-01-25 @ 21:18:00
URL: http://bohemianrhapsody.blogg.se
Postat av: Helena

500g på två, det är ju bara 250g var - det är ju ingenting! När man delar en 1 litersförpackning brukar det däremot kunna börja knaka lite i tarmarna...

2007-01-26 @ 00:40:34
URL: http://www.kitten-tikka.co.uk/blog.html
Postat av: Maria

Åh, nu blev jag sugen på glass! Skulle kanske försöka gå och shoppa mig lite ben & Jerrys...

2007-01-26 @ 11:49:12
URL: http://www.morellensblogg.se
Postat av: Ylva

Daimmuffins lät gott, jag åt Dumlemuffins. Nej, 500 gram glass är inte så mycket att dela på. Man ska ju klara Smackens proffsvåffla... Ben & Jerrys är inte god. Men, hm, finns det i Stenungsund? Då kanske jag ska göra ett nytt försök?

2007-01-26 @ 21:15:02
Postat av: Sara

Ska det inte rimma? hellre en brusten tarm än en kastad karm (?) eller nåt sån?

2007-01-27 @ 22:07:41
Postat av: Ylva

Det finns ett ordspråk som lyder "Hellre spräcka en tarm än gynna en krögare" men det rimmar ju inte heller och är för mig helt obegripligt. Någon som kan förklara vad som menas?

2007-01-28 @ 13:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0