Preskriberat stripp

För tio år sedan bodde jag inte i Ljungby. Jag var här för första gången då. Vi firade nyår hos en av sambons kompisar. Senare på kvällen gick vi på disco på Garvaren. Där var väldigt mycket folk. Jag och nuvarande sambon klättrade upp på scenen där en discjockey satt och spelade. Han sa att man bara fick vara på scen om man hade bar överkropp. Vi klev ned. Sedan tittade vi på varandra, flinade och hoppade upp på scenen igen och klädde av oss på överkropparna samtidigt som vi dansade till Gyllene tiders När vi två blir en. Då kom två vakter och slet tag i sambon, frågade vad det var för dumheter och kastade ut honom. Mig vågade de inte ta i... Där stod vi ute i minus tjugo och klädde på oss igen. Minns inte om vi fick komma in igen sedan. Jag tänkte då att jag som sagt inte bodde här. Tre år senare flyttade jag hit och tror ni ljungbyborna hade glömt?

Kommentarer
Postat av: Pibben

Härligt galet! Fast efter det är det kanske så att man emellanåt önskar att man hade jobbat på skattemyndigheten dit ingen frivilligt går istället för att vara kommunbibliotekets ansikte utåt då eller? ;-) Man har en del galna saker som man knappt tror man gjort, men va fan man lever bara en gång..... Fridens.

2007-01-02 @ 21:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0