Provokationsguiden

I tidningen Pause har de testat olika sätt att provocera och något av det grövsta de kom på var att prata högt i mobil på bibliotek. En kille testade att mobilsnacka på Stockholms stadsbibliotek där det sitter tysta studenter och pluggar i läsesalen. Han ställde sig och vrålade ut fyllebravader (hon var ful men kåt, det brukar ju oftast vara så) tills "livströtta bibliotekarietanter" viftade honom mot utgången. Ganska intressant, tycker jag, att detta var det mest provocerande av nio olika grejor tillsammans med att ställa sig för nära någon i en pissoar, stirra på hans organ och sedan puffa till honom.

Idag är jag sådär vanvettigt trött på stugan. Storm och strömavbrott och jävelskap. Det är emot mina miljövänliga principer att köra fyra mil om dagen för att mata får och jag tror att vi ska sluta med det här bonneriet snart. En omgång lamm till får räcka. De är ju söta.

Kommentarer
Postat av: Maria

"livströtta bibliotekarietanter" ... skall man känna sig träffad?

2007-01-13 @ 20:21:00
Postat av: Elon

Och imorgon kommer orkanen Gudrun II! Tough luck! Men den kommer kanske mest bara hit.

2007-01-13 @ 22:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0