Thank you for smoking

En rolig film om argumentation för rökning. Mycket bisarrt och man får lov att säga att Nick Naylor gör ett fantastiskt jobb som representanten som propagerar för rökning. Han säger själv att han gör det han är bäst på; snackar. Att det sedan är för en industri som dödar 1200 människor om dagen i USA ser han inte som något problem, alla har väl lån att betala, resonerar han. Det här är inte så mycket en film mot tobaksindustrin utan mest en satir som menar att allt går att sälja med rätt marknadsföring. Jag kommer att tänka på när jag var liten och mamma var med i VISIR (VI Som Inte Röker). Det finns ett skojigt foto på mig i lucialinne och under den syns det att jag har en t-shirt med en stor orm på och texten "Röka är pyton". Någonstans där har man kanske överdrivit lite i sin iver att visa sin ståndpunkt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0