Topshop

Idag åkte jag och en väninna till Växjö. Officiellt för att gå på glasmuséet men det blev mera gå på stan. Köpte en gullig sparbössa i form av en Buddha till svärmor som fyller år imorgon och redan har en liten buddhasamling. Sedan blev det ett par får till den svällande kollektionen vi har i fönstret, numera tolv stycken. Letade förgäves efter en tandpetshållare i plast från Koziol. Köpte en fin svart topp med stjärnor på och brände därmed det sista på mitt HM-presentkort. Tre för hundra på Vero Moda innebar två toppar till mig och en till väninnan. Kebabtallrik på en pizzeria som ser flottig ut men har god mat. En sväng på muséet. Blev upprörd över läskiga glasvaser med alienmotiv. Men utställningen med Blomstergrisen var söt. Ut till köpcentrat Samarkand. Letade efter en någorlunda billig men snygg jacka som ska stå emot vatten och vind som vi ju har i överflöd här och fastnade i en skön skidjacka för 700, lite mer än vad jag tänkt men eftersom den var nedsatt från 1300 var det ju ett fynd.

Har just klätt på mig nya stjärntoppen och skulle sminka mig. Jag kan inte sminka mig bara lite utan "ska det va så ska det va" men ropade på hjälp när jag råkat smeta på för mycket guldglitter på ena kinden. Det är ju livsfarligt med glitter. Trodde att jag bara tog lite i handflatan men sedan när jag skulle applicera (lite för fint ord egentligen för mitt kladdande...) så fastnade allt på samma ställe. Jag försökte med att jag nog ser karibisk ut när jag ska på karibisk buffé men sambon sa bara att jag inte kunde gå ut så och det var ju sant. Men nu är jag avglittrad och färdig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0