Mellansnack och landsbygdskul

Jag har funderat lite på mellansnack under konserter. Jag tycker bäst om när det är så lite som möjligt och helst ska låtarna avlösa varandra. De senaste veckorna har jag sett Stefan Andersson - som var pinsam i snacket och bara pratade om vilken föredetting han är, vilket jag inte tycker att man ska låtsas om ifall man nu envisas med att turnera flera år efter senaste hiten, Per Gessle - som är proffsig på allt han gör och även fast han säger att han mer ser sig som låtskrivare än som sångare så trivs han på scen, han pratar inte mycket men det var lite kul när han berättade om sin fina balkong "Och ibland får man va´ ifred", Jan Harpo Svensson - berättade att han inte uppträtt i Sverige sedan förra årets kolarvecka och nu mest ägnar sig åt hästuppfödning, men åker till Tyskland och spelar på helgerna (pappa berättade just att vi såg honom på Ålandsfärjan när jag var tre månader, kändispoäng!), Göran Ringbom - inte så lätt att hålla liv i publiken när det regnar, mellansnacket var fånigt när han pratade om den vackra svenska sommaren, PartyProviders - skitroliga och snabba att byta låtar och musikstilar, inte mycket snack trots problem med gitarrer, Karin någonting på Ivla marknad - Gaaah, vilket torr människa! Vi åt upp våra våfflor snabbt och gick därifrån för hon var så tråkig. Ja, och så har vi ju hört en massa trams från Peje, men han var ju bara mellansnack hela han.

Idag har vi varit på Ivla marknad. Det var värst vad vi stöttar landsbygden den här veckan. Det är en söt liten marknad som i år vuxit sig rätt stor, i alla fall var det väldigt mycket folk där. Traditionellt med pilkastning, gissa grisens vikt, vinn en ponny, titta på gamla bilar och maskiner. Jag körde en ny taktik, skippa frukosten och gå direkt på våfflorna! Jag var rätt säker på att det skulle finnas våfflor där och var fortfarande mätt efter gårdagens grill när jag vaknade, så då är det helt rätt med våffla vid ettiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0