Bröst och Bahamas

Alldeles snart går jag på semester så nu får jag fräckblogga. Om gymnasieeleverna läser så hinner de glömma tills nästa termin. Inbillar jag mig. På fikat en dag pratade vi lite om hur unga tjejer klär sig utan att fatta vad de sänder ut för signaler. Jag höll med om att man kanske inte ska ha avgrundsdjupa urringningar om man inte vill att män ska titta ned i dem. Samtidigt som jag försökte att inte låtsas om att jag för dagen hade en oerhört åtsmitande klänning, som är så kort så kort så jag kan inte ens ha den som klänning utan mera topp, under en kjol. Jag har fortfarande inte lärt mig att ha BH. Det är obekvämt. Alltså, jag förstår att det känns bra om man har tunga bröst som hänger annars, men det har inte jag. Mina står uppkäftigt rakt ut oavsett vad jag gör, och ännu mer om det är kallt förstås. Vad jag inte fattar är varför tjejer med små bröst har BH. Kanske är det lite som i USA där det anses slampigt att gå utan. Nu tänker jag bli odräglig och tjata om att jag ska till USA. Man kan tro att jag inte varit i Florida innan men det har jag. Jag var där 1982 när jag var åtta år. Min bror hade läst engelska i ett år och lärde mig säga "You are a big pig!". Jag kommer inte ihåg om jag sa det till någon. Men jag har ju inte pratat klart om brösten. Man ska vara nöjd med sin kropp läste jag senast i Hennes där de hade ett trevligt reportage med tjejer i storlek 40. Man ska fokusera på det man tycker om hos sig själv. Jag är inte så helt nöjd med min mage i bikini, men brösten ser fina ut. Nu när jag är lite överviktig och har ett BMI över 25 får jag väl glädjas åt mina kurvor. Man ska helst se mig framifrån och inte i profil. Jag har hört från någon som troligen varit på Bahamas att det är fint där och att tjejerna har stora pattar. Jag har hört det i andra hand, mannen som sagt detta skulle säkert kunna säga det även i min närvaro, men jag slapp den pinsamheten.

Det springer runt en massa gubbar på skolan nu. Det ska testas brandlarm och allt möjligt. De är väldigt tysta och diskreta, men jag vill ju veta vad som händer så jag går fram till dem och frågar som en fyraåring; "Hej! Vad gör du?".

Idag är en dag när det tydligen ska bajsas på mig. Lockade med mig sambon till glasstorget, eller, det behövde jag inte ens. Jag gick in i affären där han var och bad om pengar till en glass (fortfarande var jag fyra år) och han följde med. Han tyckte det var nästan lika jobbigt som att gå och fika med mig. Det var lite ofräscht med fåglar som nästan attackerade. Jag fortsatte ändå tycka att det var trevligt tills en fågel bajsade på min axel. Sedan åkte vi till stugan för att klippa fåren. Vi har redan klippt dem i år, men ullen har redan hunnit växa ut igen så det är bäst att klippa dem ordentligt inför sommaren. Vi klippte tre tackor varav två bajsade på mina fötter. Jag hade visserligen stövlar på mig, men det kändes ändå lite överdrivet när jag märkte att det började smattra för andra gången...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0