Fira nationaldag

Det kommer ju aldrig att bli syttendemajstämning när Sverige ska fira nationaldag, men det är trevligt med en ledig dag. Det mysigaste var egentligen att ha en tisdagkväll som man kunde leka fredag med. Vi var hos vänner och grillade och sedan åkte vi och sov över i stugan. Idag har det varit nästan trettio grader varmt och vi gick en långpromenad som tar drygt en timme, varpå jag var jättesvettig. Sambon byggde ett bord, jag låg och läste på bryggan och sedan grillade vi igen och satt ute och åt vår fläskfilé med hemgjord tzatsiki, som vi lyckats riktigt bra med på turkisk yogurt. Jag hade hoppats på att starta en tradition med att äta våfflor på nationaldagen, men när vi körde förbi hembygdsparken med fiket på vägen hem var jag fortfarande mätt. Vilken missberäkning! Hm, det betyder att jag tjänat in mer glass i Värnamo i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0