Frid och ro

Nu låter det som att jag har dött men det är nästan tvärtom, jag börjar ett nytt liv. Väldigt ofta gör jag det. Nu ska här bli ordning och reda och jag får PLANERA, hurra! Jag har fått en anställning på fyra år! Det tycker jag är på tiden, det blir min 26:te anställning inom Ljungby kommun. Världens konstigaste karriär, men det spelar ingen roll för jag är där jag vill vara. Fina, trevliga biblioteket på Sunnerbogymnasiet. Idag var det förresten ett par tjejer som frågade om de fick ta kort på oss till årsboken, hihi.

Jag är så glad så jag får ont i huvudet nästan. Det är ett halvårs nervositet som håller på att släppa. Puh. Jag minns sommaren -96 när jag var och hälsade på en kompis från Litauen som var au pair i en familj i Nykil utanför Linköping. Vi hade gått i samma klass på folkhögskolan i Malung innan. Vi valde att gå ut i Linköping samma dag som studenterna firade så det var mycket folk ute på stan. Jag och en annan tjej gick runt på gatorna och demonstrerade "bostad, jobb, kille, sprit", saker vi ville ha, liksom. Det kändes ganska drygt att vara singel och arbetslös och bo hemma hos mamma och pappa. Den där kvällen slutade med att vi hoppade in i en bil och åkte med några vilt främmande grabbar som frågade om vi ville med på efterfest. Sov på ett köksgolv den natten och dagen efter skulle vi tillbaka till Nykil som ligger mitt ute i ingenting. Jag höll på att skämmas ihjäl när vi blev tvungna att ringa vår kompis och sedan fick vi åka buss en bit och så kom mamman i familjen och hämtade oss. Hon bad om ursäkt för att hon var sen! Nå, i alla fall, elva år senare och nu har jag äntligen kommit fram dit jag vill! Bostad: 2 1/2 lägenhet och en stuga, Jobb: JA!, Kille: Ja, en fästman som jag kanske skulle ta och gifta mig med snart, Sprit: Jodå, jag har alla möjliga söta likörer i barskåpet.

Kommentarer
Postat av: Helena

Åh vad bra att du fått längre anställning! Så nu kan du pusta ut i fyra år då?! Skönt!

2007-06-04 @ 01:05:33
Postat av: Ylva

Har ännu inte skrivit på men enligt handläggaren på AF är allt klart. Jag hoppas på att börja min nya anställning med åtta veckors semester ;-)

2007-06-04 @ 18:43:25
URL: http://yfronten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0