Ljungby och idrott

Jag vet inte vad det är med Ljungby och sport. En kompis hade en teori om att stan är indelad i två läger, de som är kulturella och de som är sportintresserade. Ibland möts de, men inte ofta. Jag är lite förundrad över män som har namn efter platser och idrottsklubbar, här finns Kånna, Taif, Guddarparn... Varför det? Jag kan inte kalla människor för sådana saker. Jag är inte van vid det här namnfenomenet, är det vanligt? Tur att ingen fick för sig att kalla mig FK (frisksportarklubben...) Wasa volley när jag var med där. Tycker förresten det är fånigt med smeknamn på vuxna människor. Ni som vill kalla mig Ylvis, låt bli med det! Det ledsnade jag på redan på högstadiet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0