Vänta lamm

En kollega frågade om det blir lugnt i helgen. Jag vet inte. Vi väntar lamm. De kan komma när som helst nu. Det är spännande, fast oftast brukar de vara födda när vi kommer ut. Om man ställer sig och lyssnar utanför ladugårdsdörren kan man få höra ett alldeles färskt litet ääääääh. Det är sött! Hoppas det inte blir stök som förra året när sambon fick hjälpa till att dra ut ett lamm som fastnat. Hans kollegor blev impade när de fick höra att han ryckt ut som barnmorska.

Jag färgade fransar och ögonbryn i söndags. Själv tycker jag att det blir jättestor skillnad men ingen har sagt något. Kanske de inte tycker att det är lika fint, som jag tycker. Det skiter jag i, det är ändå roligt att vara blond och ha svarta ögonbryn. Igår när vi åt middag tittade sambon till lite extra på mig och frågade om jag färgat för han visste att jag skulle göra det. Reaktion fyra dagar senare. Jag sa att han väl inte tittat på mig på ett tag. Han trodde att färgen inte syns de första dagarna. Alltså, det är ju tvärtom, först är man överfärgad och sedan lugnar det ned sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0