Blejdmöten

Igår tog jag en långrunda på inlines. Jag åkte till Kånna och vände och det blev nog ungefär 15 km. Det händer alltid en massa saker när jag är ute och åker och det är inte bara för att jag inte kan bromsa... Det är en väldigt bra social grej, förutom att jag inte kan stanna och prata då, för folk verkar tycka att det är helt normalt att hojta när jag susar förbi. Jag fattar inte, jag pratar aldrig med någon jag inte känner mitt ute på gatan, utan egentligen bara när jag är ute på krogen och kan gå fram till någon och säga "prata med mig!" oavsett om jag är full eller nykter. Så, igår hände detta; jag höll på att köra på en liten hund med en av våra rektorer gående efter (tror fortfarande inte att han vet vem jag är riktigt, han ser alltid lika förvånad ut när jag hejar), hejade på en gammal kollega som alltid blir jätteglad och vinkar med båda armarna, åkte förbi en gubbe som satt på en mur och skrek "Det går bra idag!" efter mig, blev påtutad av en bil med en kompis i så jag höll på att köra ned i diket, höll på att köra på en gubbe jag inte gillar som brukar tjata om att vi fick stugan för billigt (vi köpte av hans flickvän, och gjorde en bra affär, men vad ska vi säga om det?) och till sist var det en fulfarbror på cykel som visslade efter mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0