Lund och hund

Igår när jag klev på bussen hamnade jag med ett galet frågvist par. Han satt framför henne och båda hade valt sätena inåt bussen till så hon var tvungen att kliva ut i gången för att jag skulle komma in till fönsterplatsen. Genast började de fråga saker och först svarade jag så mycket jag kunde om järnvägen och dess icketrafik, vilket håll Lagan ligger åt, vad det stora G:et på Garvaren står för, om Ljungby är en inflyttningskommun och hur många invånare där bor. Jag kände att jag skulle bli tokig om detta skulle fortgå hela resan men som tur var gick kvinnan på toa efter en kvart och då satte jag igång CD-spelaren och blundade och hann sova lite innan jag kom till Lund. Där mötte mina vänner och så gick vi till deras favoritpizzeria som var något extra. Fantastisk pizza med italiensk skinka och soltorkade tomater! Sedan gick vi en promenad genom Lund som är jättefint och luktar ljuivligt av syrén. Vi hade funderat på att gå på bio men var så trötta alla tre så det blev hemmakväll med glass framför TV:n. Mysigt.

Det här paret har världens mest olika hundar. En grand danois, som ju är enorm, i en underbar grå färg, och en liten fransk bulldog som ser ut som en fladdermus, eller en liten korv. Jag gav dem ett par bokstöd i form av bulldoggar, den perfekta presenten från en bibliotekarie till bulldogägare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0