Nybso-möte på Teleborg

Igår hade vi nybsoträff (NYutbildadeBibliotekarierSydOst) på Teleborgs bibliotek i Växjö. Jag sökte jobb där för åtta år sedan men har faktiskt aldrig varit där. Jag var på intervju men har för mig att den var till flera tjänster och i en lokal inne i stan. Alltså var det särskilt intressant för mig att komma dit och titta. Det är ett integrerat bibliotek, vilket betyder att det är ett skolbibliotek som även har öppet för allmänheten. Det kändes förvånansvärt fräsht för att nyss ha firat 30-årsjubileum. (Hjälp, är det ett av de här orden som mist sin accent på senare år, liksom museum?) Det var mycket orangeröda detaljer och i taket fanns stora rör målade i blått. Vi var elva stycken och de flesta följde med till huvudbiblioteket på kvällen där det var en särskild fest för bibliotekspersonal. Växjö stadsbibliotek är riktigt fint och jag tycker att det är något med att vistas i ett stängt bibliotek, trots att jag jobbar på ett själv (fast där är den kittlande känslan inte fullt så stor...). En tjej visade runt i nya delen med tjusiga trappan som får en att vilja skrida ned i långklänning och leka nobelmiddag. När vi skulle gå in mötte vi Tomas von Brömsen på väg ut. Han hade varit där och invigt en utställning. Det var synd att vi inte visste det så hade vi kunnat vara där lite tidigare.

Jag är glad att jag inte är under 25 och arbetslös. Läste att till hösten kan det hända att ungdomar som varit arbetslösa i mer än tre månader ska sitta på AF och söka jobb trettio timmar i veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0