Städallergi och riksettanrally

Igår insåg jag att vi var tvungna att städa hemma. Jag tycker det är jättetråkigt att städa liksom de flesta, men jag vet ingen annan som blir så svettig och arg som jag av det. Sambon blev rent förundrad över att jag faktiskt blev svettig bara av att gå och dammtorka. Han sa att det måste vara psykiskt. Man kan tycka att det ser ganska prydligt ut hos oss och det gör det på ytan, eftersom jag inte står ut med att det ligger saker överallt. Jag trivs med att plockstäda, sortera och placera runt grejor. Sambon kan inte låta bli att sprida ut saker överallt så det är ett ständigt plockande och jag brukar göra så att jag lägger allt som jag inte vet var jag ska göra av i hans säng. Sedan tjatar han på mig när viktiga saker, som räkningar, försvinner och då är det troligaste att jag har lagt dem i hans säng, eller någon hög på skrivbordet, eftersom jag inte vill ha dem på soffbordet. Jag gjorde en allergiundersökning för ungefär tio år sedan och var rädd att jag skulle vara dammallergiker. Vilken mardröm att måsta dammsuga flera gånger om dagen! Jag är nog mer städallergiker än dammallergiker...

Igår blev det lite konstigt. Jag stannade hemma från stugan eftersom jag verkligen inte alls ville dit när det var tråkigt väder. När jag städat, läst och suttit vid datorn ett tag tänkte jag att jag måste vara utomhus lite. Gick ut på stan där det var jippo efter riksettanrallyt. Det knäppa är att det inte är jag här i hemmet som är intresserad av bilar och loppmarknader, så det kändes lite skumt att gå ensam och titta på gamla bilar och förbi loppisstånd med nest pinsamt värdelösa saker. Pratade lite med svärmor som stod där och höll på att plocka ihop. De hade åtminstone lite vettiga saker, men jag tackade nej till sex vitvinsglas från IKEA. På väg hem ringde mobilen. Jag hoppade av cykeln och plockade upp mobilen ur väskan. Då råkade jag lägga på i stället för att svara och när jag skulle messa till han som ringde så ringde han igen. Jag gick in bakom ett hus för att höra vad han sa och han undrade varför jag gick in på en bakgård. Då satt han på thairestaurangen intill och hade just sett mig cykla förbi. Jag gick in där och satt och snackade ett tag med de två trevliga killarna som var där. Och imorgon ska vi på fest hos en av dem. 19 personer i en lägenhet, det kan bli ungefär hur som helst, men kul tror jag.

Igår kväll tog vi en liten biltur. Vi hade tänkt åka och titta på ett hus med en gammal kvarn, som sambon sa sig tagit reda på var det låg. Vi var där och tittade för många år sedan när det var till salu, men sedan har vi inte hittat dit igen. Vi missade den här gången också. Sambon hittade en oupptäckt liten fin väg som vi ville undersöka. Vi trodde att den skulle komma ut på en större väg sedan, men plötsligt befann vi oss i Ivla, pinsamt nära vår stuga, och då åkte vi hem.

Kommentarer
Postat av: Maria

städa är trist!!!!
fast du är mkt bättre på att plocka än jag är! Fick inte jag också saker dumpade i sängen när vi delade lägenhet? *s*

2007-05-18 @ 12:50:26
Postat av: nina

jag blir också aggressiv av att städa. och det värsta är när min sambo försöker krama mig lite sådär gulligt bakifrån när jag står vid diskbänken! gaaaah!

2007-05-18 @ 21:51:49
URL: http://cirkumflx.blogspot.com
Postat av: Ylva

Maria. Städa är trist men sortera är kul. Sambons mamma körde också knepet att lägga saker i hans säng, så det är beprövat.
Nina. Jag tycker det är rätt okej att bli kramad vid diskbänken, eftersom jag faktiskt inte har så mycket emot att diska, men om man vill ha en fru vid spisen ska man inte gifta sig med mig!

2007-05-19 @ 16:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0