Stroboskop och avvänjning

Igår var vi på fest hos en familj som var hos oss på Valborg. Vi var åtta personer, nio med elvaåringen i huset som är det rastlösaste jag någonsin sett. Han satt med och åt en ytterst liten stund och sedan sprang han plötsligt iväg och sparkade fotboll, flög drake, flög fjärrstyrd helikopter, körde cross, klättrade i ett rep i ett träd och jag vet inte vad allt. Efter ett tag var vi tre par kvar. Då blev det disco i vardagsrummet. De hade riktigt avancerad utrustning; enorma högtalare, stroboskop, rökmaskin och discolampor. Jag har hört att man inte ska ha stroboskop i mer än trettio sekunder i sträck (förstår att det kan framkalla migrän och epilepsi) men husets DJ körde på i säkert tio minuter. Sambon sa åt mig att blunda ibland för att hjärnan inte hänger med. Varpå jag blev yr, tappade balansen, slog näsan i hans axel och spillde ut mitt glas... Jag gillar inte techno, goa och trance men dansade hysteriskt till det mesta och det var jättekul. Vi ska nog utnyttja den där anläggningen flera gånger.

Vi har slutat flaskmata Floppylammet. Det är dyrt med pulvret man blandar mjölkersättning av och när den senaste säcken tog slut bestämde vi oss för att han får klara sig utan. Nu har vi inte matat honom på tre dagar men han kommer fortfarande springandes och buffar på oss så fort vi visar oss. Det är synd om honom och han försöker dia allt han kommer åt. Det är svårt att ligga och sola på bryggan och ignorera ett lamm som suger på ens tår...

Kommentarer
Postat av: Elon

Såååå, det bidde fest i alla fall! Ja, det lät inte som en Elon-tillställning direkt, men gillar man dans så funkar ju sånt däringa. :oþ

2007-05-07 @ 23:34:57
Postat av: Ylva

Japp, det blev fest. Idag träffade jag snälla tanten som skjutsade hem oss. Hon höll med om det olämpliga i att cykla den vägen mitt i natten.

2007-05-08 @ 18:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0