Tjära och fjädrar

Jag har just lärt mig att om man målar ett trädäck med tjärfärg och kladdar ned både byxor och tröja så ska man tvätta de kläderna för sig. Nu luktar hela min mörk-60-tvätt tjära, samt torkrummet. Det blir intressant att se hur mycket det luktar sedan när det är torrt. Så om jag går omkring och luktar tjära så är det förhoppningsvis inte för att jag rullat mig i tjära och fjädrar...

Jag tycker att folk ska sluta att komma ihåg allt jag sagt till dem, och vissa behöver inte komma ihåg mig alls. Idag hojtade en man efter mig utanför ICA. Jag tyckte att han var underhållande att prata med när han kom in på biblioteket och var småfull men det är snart fyra år sedan jag jobbade där! Nu frågade han mig om jag hade kul i Lund, eftersom jag mötte honom på busshållplatsen när jag skulle till Lund för två veckor sedan och han frågade om jag skulle till Malmö. Ja, sa jag av bara farten eftersom jag just läste Malmö på bussen, nej, förresten jag ska till Lund. Jag är snäll och svarar på tilltal, och ibland är jag nyfiken på vart samtal med galenpannor ska leda, men sedan är det så svårt att skaka dem av mig. Sambon säger att jag är en muppmagnet. Nu i lördags var det också jobbigt när flera personer kände igen mig och jag visste inte varför. Oftast är det från biblioteket men ibland har de träffat mig ute och då har jag tydligen gjort ett djupt intryck. En kille tyckte att jag var så modig och då undrade jag verkligen vad jag hade berättat för honom. Sedan blev han tjatig för det var något jag inte ville prata om nu men det fattade inte han.

Kommentarer
Postat av: Elon

Det är skitjobbigt att vara en muppmagnet. Det är även skitjobbigt att inse att man är en sån. Man tvingas vara misstänksam mot alla som söker kontakt. Men hellre det, faktiskt. Jag undrar om det finns många muppar på nya jobbet.

2007-05-29 @ 10:04:56
Postat av: Ylva

Elon. Det ÄR skitjobbigt att vara muppmagnet! Du bör ju ha skakat av dig de värsta miffona på din flytt från Linköping till Göteborg och Gbg är tillräckligt stort att gömma sig i...

2007-05-30 @ 13:30:09
URL: http://yfronten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0